Jesteśmy tu, by Ci pomóc

Dobre doświadczenie z polisą mieszkaniową

Ostatnia aktualizacja: 4 marca 2018
Dobre doświadczenie z polisą mieszkaniową

Ubezpieczając mieszkanie możesz zastanawiać się, która firma ubezpieczeniowa zaoferuje dobrą ochronę i jednocześnie zrobi to w atrakcyjnej cenie. Dzisiaj chciałam podzielić się swoim pozytywnym doświadczeniem – tym razem nie agenta ubezpieczeniowego, ale  klienta, który kupił polisę mieszkaniową.

Ubezpieczenie dla banku i dla siebie

Zacznę od tego, że mam mieszkanie kupione na kredyt. W umowie z bankiem, wpisane jest wymaganie, że mieszkanie ma być ubezpieczone. Siłą rzeczy takie ubezpieczenie zawierałam. Przez pierwsze cztery czy pięć lat wychodziłam z założenia, że nie chcę płacić już za żadne inne ubezpieczenie mieszkania. Potem, poza polisą dla banku, zaczęłam zawierać także ubezpieczenie, z którego skorzystałabym sama gdyby coś się stało. Okazało się to słusznym podejściem, bo 2017 rok nas nie rozpieszczał 🙂

Assistance i inne dodatki w polisie

Zawarcie polisy okazało się słuszne, bo skorzystałam z niej dwukrotnie w ciągu jednego roku. Była to standardowa polisa wykupiona w ERGO Hestii, z dodatkowymi klauzulami: ubezpieczeniem szyb, OC w życiu prywatnym i Assistance.

Pierwszy raz musiałam z niej skorzystać po tym, po zabawie dzieci  dzieci w kuchni. Zabawa skończyła się uszkodzeniem płyty indukcyjnej. Jej krawędź była odszczypana a w kierunku pól grzewczych biegło pęknięcie. Zgłosiłam szkodę na infolinii ubezpieczyciela. Szkoda została zaakceptowana, musiałam tylko dosłać zdjęcia uszkodzenia  i dowód zakupu płyty. ERGO Hestia zaproponowała naprawę płyty lub wypłatę 1.200 zł odszkodowania. Płyta nie była już nowa, więc zgodziłam się na wypłatę pieniędzy, żeby kupić nową. Przelew na konto dostałam po paru dniach.

Drugi raz z ubezpieczenia skorzystałam gdy zapchała się rura kanalizacyjna w kuchni. Najpierw mój dzielny Mąż 🙂 przeczyścił ją samodzielnie sprężyną do udrażniania rur, ale to pomogło na tydzień. Wtedy stwierdziłam, że może znowu warto będzie skorzystać z polisy i wezwać  fachową pomoc – hydraulika dostępnego w ramach Asisstance polisy. Była sobota, godzina ok. 11. Zgłosiłam prośbę o przyjazd hydraulika na infolinię ERGO Hestii i przekazałam swoje dane kontaktowe. Hydraulik zadzwonił do mnie w ciągu godziny i powiedział, że postara się być ok. 18. Ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu, jak powiedział, tak zrobił. O 18. pojawił się w mieszkaniu i odetkał rurę w 10 minut. Do tej pory odpływ działa jak należy.

Drobnym drukiem

Po dwóch pozytywnych doświadczeniach związanych z polisą trzeci raz chciałam z niej skorzystać, gdy przestała działać zmywarka. Wyświetlił się komunikat z błędem, którego usunięcie wymagało większego wysiłku. Niestety tutaj ostatecznie tematem musiał zająć się Mąż, ponieważ sprzęt okazał się być za stary. Zakres polisy obejmował naprawę serwisową sprzętu AGD w Assistance, ale nie starszego niż 5 lat. Nasza zmywarka była starsza.

Dobry bilans

Podsumowując cenę polisy oraz to jak z niej korzystałam, mogę powiedzieć, że ubezpieczenie mieszkania zwróciło mi się z nawiązką. Za polisę zapłaciłam 400 zł, a kwota wypłacona na wymianę płyty indukcyjnej oraz wizyta hydraulika to co najmniej 1.300 złotych. Tak więc zwrócił mi się koszt nie tylko tej polisy, ale przynajmniej trzech.

Dodatkowo problem z zapchaną kanalizacją został rozwiązany ekspresowo. Nie musieliśmy się dłużej martwić tym, że nie możemy oczyścić rury i że w zlewie kuchennym wybija woda ze zmywarki – był to mało przyjemny widok i dodatkowe sprzątanie. Na szczęście, dzięki Assistance nie trwało to długo.

Z sytuacji ze zmywarką wyciągnęłam natomiast wniosek, że przy kolejnym zawieraniu polisy mieszkaniowej, muszę znaleźć ubezpieczenie, które pozwoli mi na naprawę serwisową starszego sprzętu. Już to nawet sprawdziłam – takie polisy są dostępne 🙂

Gdy Ty będziesz szukać ubezpieczenia mieszkania, możesz oczywiście skorzystać z moich doświadczeń.  Mogę Ci też pomóc znaleźć polisę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Szersze spojrzenie

Moje doświadczenie to oczywiście tylko przykład skorzystania z polisy mieszkaniowej jednej firmy. Takich opisów w internecie znajdziesz więcej. Jeśli chcesz poznać możliwie szerokie spojrzenie na doświadczenia wielu klientów firm ubezpieczeniowych, przejrzyj opracowany przez nas ranking zadowolenia z ubezpieczeń. Został przygotowany na podstawie raportu Rzecznika Finansowego, dlatego obiektywnie przedstawia, jakość ubezpieczeń oferowanych przez poszczególne firmy ubezpieczeniowe.